stallmaxim

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Simone Sörbö - 1 november 2011 23:52

Nu ska jag bjuda lite på migsjälv här va.. ;D

På bilderna r d min lilla (stora) ponny Lilla My, jag har inte haft henne sålänge, och andra gången jag rider barbacka, så klaga inte mån min fruktansvärda sits.. :o




hehehe, sjulle precis gå över en gegghög, det förklarar min blick och minen.. :o

 


Det ser ut som om jag drar jättemyckt i grimman, men det gör jag inte.. :o
grimman e lite stor för henne oxå.. :)
+att hon gnäggar på bilden.. :D

 

Här va de full gallop mot hindret, men så vägrar hon och jag vet inte vad jag gör.. x)

 

Hur sitter jag egentligen? -.-"

 
Hur sitter jaaag? -.-"


 

Bilden får prata själv.. ;)

 
Och här e bebisen i hagen.. :)





Snabb fakta om Lilla My :

Namn: Lilla My
Ålder: 26 år
Ras: Korsningponny
Inriktning: Innan tävlades hon i hoppning, nu är det mest NH och några småskutt och såklart i skogen. :)
Kom till gården: Vet inte riktigt, tiden har gått så snabbt, kanske 2-3 månader sen.. :)
Varför är hon här: För jag hade växt ur min lilla ponny och hon fick fång, och då hittade jag my på nätet. :D
Egenskaper: Hon är ENVIS! :D Tjurig mot andra, både hästar och människor, sliter sig när man leder henne och vill bara rida in på onödiga vägar i skogen.. ;) men jag älskar henne endå. :)

Jag hittade då Lilla My på blocket, en korsningponny bortskänkes, jag kollade på bilderna och trode att hon var en gammal travare, men jag skrev ett mejl om hur vi bodde osv. att jag ville ha en egen häst osv.
Och jag lyckade tom att få mamma att vi åkte och kollade på henne och provred, och jag hade bestämt mig, henne ville jag ha! :D
det sa inte direkt *klick* mellan oss, men det va något endå...
Dagen vi kom dit för att lasta va hon som dom sagt -"nästan omöjlig att lasta".
och jag skulle då försöka lasta henne, och jag som är så van vid våra travare är ju inte ens berädd på när hon bara vänder om och sticker iväg ifull galopp...
Då blev jag istället rädd för henne, men efter någon (några?) timmar så va hon på, hon va rädd, stressad, svettig och inte så jätteglad.
Tyckte så synd om henne när hon stog där, så oskylldig och inte veta vad som skulle hända.. :<

När hon sedan kom hem till mig så gick det någon dan och sen skulle jag ut och rida, det gick bra och jag red några gånger varje vecka och tränade kondition med henne, tävlade med kompisar i skogen.
Men... hon gick knapp att ta i hagen längre, hon stack för mig, konde knapp gå fram till min egna häst...

Kännde mig så misslyckad, att de va som om jag plågat henne, att hon inte trivdes, att jag egentligen inte skulle ha henne...
Jag ville inte att någon annan skulle rida henne, för jag vill inte ta i med skänklarna eller dra i bettet, så därför red jag nästan bara i grimma och barbacka, för det gick inte att spänna sadelgjorden heller, för hon stog och sparkade mot mig med frambenet, har varit så nära på att spräcka smalbenet flera gånger.. :/

Jag har samma känsla för henne nu, men jag ska låta henne få en paus, inte rida så intensivt, ska testa att rida ut igen om ca 3 dagar, om hon inte nu går fram till mig i hagen och låter sig själv knäppas fast...

"Jag älskar en häst som jag inte ens känner..."

Av Simone Sörbö - 1 november 2011 21:31

Tänkte skriva något, men jag vet inte vad?


Jao, ca 8 nya besökare, men iiingen kommentar.. fy va dåliga ni e asså.. -.-"


lite bilder kanske? :)


ah du bestämmer..


om det ska bli någon bild skriv  : ja


enkelt va? :)


 

Av Simone Sörbö - 1 november 2011 20:11

översocial,osocial,översocial,osicial...
Ne... Normal fungerar bäst. :)

Hej.  (bra start va? :D )
jo, ja hej..

Jasså, vad gör du här om jag får fråga? :o
Men okej, räknade inte med det men okej, välkommen! :S

Vill du ha lite fakta om mig?
Men det fååår du intee..! :D

Taskig jag e va? ^.^

okej då.. :<

jag kör på lista... :

Förnamn: Simone
Mellannamn: Julia Johanna
Efternamn: (lennartsson) Sörbö     *jag vill heta lennartsson, men jag får inte.. x)
Ålder: äsh, jag föddes den 30 Mars 1997
Bor: Bor på Brunsered, som ligger utanför Liared, som ligger utanför Ulricehamn, som ligger mellan Jönköping och Borås, som ligger i Västra Götaland som ligger i södra Sverige som ligger...
       Du fattar väll vad jag menar? -.-
        Eller jo, jag bor på en gård. :)

Gårdens Namn: Brunsered

Jag går i 8:an ( rättare sagt, i klass 8H ) på stenbock. (i ulricehamn. x) )
Går i skolan mellan 7:50 - 15:00 men bussen tar ca 30-45 min så är hemma kl 16:00 varje dag, och jag går upp runt 5:00 varje morgon.. :)

Jag är då som person : en hypad tjej som alltid måste göra något, när jag är glad så är jag verkligen GLAD! och tvärt om, ehe..
Har faktiskt inte så många vänner, men dom jag har är som mina syskon.
Alla jag är med säger att jag är speciell och man skrattar ALLTID när man e med mig, jag lovar! :D
   (men om du verkar frånvarande mot mig, så bryr jag min inte om dig helt enkelt..)



Våran gård: på våran gård har vi (räknade precis) 22 hästar.. Och ja, alla är våra! :D
Vi föder upp travare, och just nu har vi 2 föl (finns 1 kvar om någon vill boka? x) )
Men vi har även 3 nordsvenskar, 2 Welsh Mountains, 2 korsningsponnys och

1 islandshäst <-- nykommlingen. :)

Vi har oxå Katter och kattungar.. :)

Jag kan lägga upp bilder på gården, djuren, stallen, katterna, grässtrån, damm, stenar, grus, jord... ja du fattar va?

Men då får du faktiskt kommentera och säga vad du vill ha.. ;)

Kommer att skriva senare, men du vill jag se minst 3 kommentarer iaf.. :)

Vi säger såhär, kommenterar du mig, kommenterar jag dig? deal?
*älskar att muta till mig saker*

Presentation


Hejsan. :)

Jag är då en liten (liten? )
tjej på ca 14,5 år.. :D

Jag bor på en gård där vi föder upp travare, och NEJ(!) travare är inte fula eller opraktiska, dom e gosiga och smidiga... :<

(iallafall våra! )


Men iallafall, här kommer jag s

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards